در حال بارگذاری ...
جمعه 28 دی 1403
nus.ac.ir

برگزاری سمینار آموزشی «معرفی پتانسیل های بورس و نحوه کسب درآمد از آن»

 

سمینار آموزشی «معرفی پتانسیل های بورس و نحوه کسب درآمد از آن»  توسط آقای مهندس یاسر تقی پور نماینده مرکزی کارگزاری بورس آگاه و مدرس دوره های تحلیل تکنیکال بازار سرمایه و تکنوفانت روز شنبه 2 دی 1396 ساعت 10 صبح در سالن کنفرانس دانشکده برگزار گردید.

در این همایش که حدود 70 نفر از دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشکده حضور یافتند، مهندس تقی پور ابتدا ضمن تاکید بر این عنوان که «فعالیت در بورس ، بیشتر از داشتن سرمایه نیاز به آگاهی از دانش آن دارد»،  با بررسی فرصت های مختلف سرمایه گذاری نظیر بانک، مسکن، سکه، ارز و بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1379 الی 1393 با استناد به آمارهای رسمی بانک مرکزی ، بورس را با رشد 41 درصد در مقابل تورم 18.5 درصد کشور، بهترین فرصت سرمایه گذاری در ایران معرفی نمود.

وی افزود پس از سال 1393 و بروز برنامه مهم برجام، رشد 42 درصدی صدور کد بورسی سهامدار خارجی (از دی 94 تا دی 95 نسبت به مدت مشابه قبل) صورت پذیرفته و افزایش 500 درصدی ارزش معاملات سهامداران خارجی را به همراه داشته است و این در حالی است که سرمایه گذاران داخل کشور حتی به اندازه سرمایه گذاران خارجی نسبت به این امر استقبال ننمودند.

ایشان نحوه سرمایه گذاری در بورس را به دو صورت مستقیم ( از طریق کدگیری و کارگزاری) و غیرمستقیم ( از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک و یا سبدگردان اختصاصی) معرفی نمود و تاکید کرد پاسخ صحیح به چهار سوال برای یک سرمایه گذار بورس مهم است: چه سهامی بخرم؟ کی و چه قیمتی بخرم؟ چند سهم بخرم؟کی و چه قیمتی بفروشم؟... مهندس تقی پور بر این نکته تاکید نمود که باید همیشه به سراغ سهام تحلیل پذیر رفت که پایدار هستند نه سهامی که هیجانی ، کاذب و حبابی اند و در این راستا مثال هایی را نیز ارائه نمود. ایشان آگاهی سرمایه گذار از دانش بورس را که عبارت از : 1-علم تحلیل گری تکنیکال (فنی) بازار سرمایه 2-علم تحلیل گری فاندامنتال (بنیادی) بازار سرمایه  3-علم روانشناسی بازار سرمایه است را بسیار با اهمیت دانسته و حداقل توانمندی های لازم دانش پذیران فعال مستقیم در بورس را توانایی استفاده از لپ تاپ و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و برای دانش پذیران فعال غیرمستقیم در بورس داشتن علاقمندی به این فعالیت عنوان نمود.

 

"واحد پژوهش دانشکده"